wtorek, 12 września 2023

NOWY DZIAŁ "CHEMIA ŻYCIA"



Nowy dział "Chemia życia"

Chemia życia, albo chemizm życia - dział biologii, który nieprzypadkowo zawsze umieszczany jest na początku nauki w liceum. Niektórzy traktują go olewczo, na zasadzie - a jakieś tam pierdoły, to nie prawdziwa biologia, weźmy się za mitozy i mejozy, to jest coś, a nie ględzenie o pierwiastkach i tym podobnych. 🤷

BŁĄD❗❗

Bez dobrego opanowania tego działu bardzo trudno będzie rozumieć wiele dalszych zagadnień. Ten dział, razem z cytologią i metabolizmem stanowią trzy filary, na których można opierać swoją dalszą naukę biologii. Praktycznie wszystko czego się uczymy dalej będzie, prędzej czy później, nawiązywać do tych działów - nawet gdy poznajemy anatomię roślin🌳, potrzebna nam jest wiedza o celulozie budującej pierwotne i wtórne ściany komórkowe. W dziale ekologia z kolei, omawiamy krążenie rożnych pierwiastków, a wtedy przychodzi nam z pomocą rozumienie takich procesów jak denitryfikacja🦠. 

Znajomość właściwości wody 💧 oraz charakteru wiązań wodorowych z kolei, też zdecydowanie ułatwi nam rozumienie takich zagadnień, jak ekspresja informacji genetycznej, transport wody w roślinach czy mechanizmy termoregulacji.

Dlatego zawsze bardzo kładę nacisk na opanowanie tych trzech działów i po części dlatego, w te wakacje nagrałam od nowa dział Chemia życia na mój kanał. Odcinki z tego działu były (siłą rzeczy) pierwszymi które się pojawiły na moim kanale, a ponieważ nie miałam jeszcze wtedy pojęcia o tworzeniu filmików, ani odpowiedniego sprzętu, to jakość tych nagrań była dość marna 🙈. Dlatego postanowiłam zrobić porządny remake: trochę nowych obrazków, poprawione błędy, lepsza jakość dźwięku, ogólnie full HD K4 experience 👌 (albo prawie). 

💗💗💗Wzruszającą chwilą było, kiedy pierwszego września 2020 roku, czyli w dzień kiedy dowiedziałam się, że straciłam pracę w szkole, pojawił się pierwszy, miły komentarz na moim kanale, pod pierwszym filmikiem - o znaczeniu mikro- i makroelementów, który opublikowałam kilka dni wcześniej. To było coś czego w tamtym momencie potrzebowałam i co utwierdziło mnie w przekonaniu, że ta nowa droga może się okazać tą właściwą. Dziś już nie mam co do tego wątpliwości.💗💗💗

Z tego też powodu zostawiłam ten stary dział na kanale, pod nazwą "archiwum" - niech sobie tam wisi ze względu na swoje znaczenie historyczne i sentymentalne, natomiast zdecydowanie zachęcam do oglądania nowej wersji 😊


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

  NOTATKA Z FILMU CYTOLOGIA (12) MEJOZA (PODZIAŁ MEJOTYCZNY) Mejoza - z jednej komórki [2n] powstają 4 różne genetycznie komórki [n] Po co ...